onsdag 26. november 2014

Min erfaring med ”gainer” for å gå opp i vekt


Min erfaring med en gainer

Jeg vet ikke om jeg har skrevet noe innlegg om dette tidligere, men det får vel bare være det samme – du har helt sikkert kommet til denne bloggen via Google uansett.

Men jeg hadde for fire år siden som nybegynner med styrketrening valgt å kjøpe meg noe kosttilskudd uten å være helt sikker på hva det var. Så jeg spurte en litt erfaren bodybuilder jeg kjente: ”Hva er det jeg skal bruke for å gå opp i vekt?”. Svaret var, kanskje ikke så overraskende, en ”gainer”.

Gikk på internett og fant denne gaineren jeg ønsket meg og blandet det ut med vann og helte det i meg i håp om å gå opp mange kilo de første ukene.

Og jeg må bare si at jeg har aldri sett trynet mitt se så rart ut som i etterkant. Til tross for at jeg aldri har vært sånn helt ordentlig preget av akne, så slet jeg virkelig med å få vekk de kvisene som poppet ut etter bare et par dager når jeg hadde denne gaineren.

Jeg har ikke opplevd liknende ting når jeg har brukt proteinpulver eller kreatinpulver, men det er åpenbart slik at man ved å drikke en gainer bare heller i seg alt mulig av fett og karbohydrater som skal gjøre kroppen feitere – så det er ikke et produkt jeg personlig vil gå god for i hvert fall.

Når alt kommer til alt vil jeg si at alt du trenger for å øke muskelmassen i kroppen din og gjøre deg større er:

1. Pågangsmot til å drive med styrketrening.
2. Proteinpulver kanskje supplert med kreatinpulver.
3. Et godt kosthold.
4. Nok søvn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar