tirsdag 24. februar 2015

Faren ved å benytte anabole steroider

Faren ved å bruke anabole steroider

For å være ærlig vet jeg ikke allverdens om anabole steroider. Jeg har lest litt på diverse nettsider og et par forskningsartikler men som oftest koker det hele ned til en blanding av skremselspropaganda og fy fy tekster fremfor å ta for seg det tekniske rundt virkningsstoffene, positive og negative sider.

Jeg tror ikke steroidebruk i små kvanta vil gi alle problemene men det ville jo være kjedelig hvis du var potensielt utsatt for å få en av de. Si du er genetisk disponibel, har en defekt i lever eller hjerte som gjør at kroppen er spesielt utsatt for hormonforstyrrelser.Eventuelt disponibel for enkelte krefttyper som følge av hormonforstyrrelser. Da ville jeg vært forsiktig med å puttet i meg steroider.

Problemet i mine øyne med å la steroider være "åpent" i treningsstudioer er at atleter som vet hva de gjør ofte ikke vil kaste i seg dop som drops. De som ender opp med å kaste i seg dop som drops er unggutter som ser de store bruker det og som vil ha raske resultater.

Hormonforstyrrelsene som følger ved dop bruk når man er i puberteten er ganske alvorlige. Dagbladet blant annet kjørte en sak på det for en stund tilbake der leger og psykologer stod frem og fortalte om gutter i 20 årene som led av alvorlige hjerteproblemer, hadde utviklet pupper og hadde alvorlige psykiske problemer og depresjoner som følge av dop bruk i ung alder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar